Dodnes se zpívají a hrají písničky s texty Jiřího Grossmanna z jejího repertoáru, dvě nejslavnější – Drahý můj a Závidím patří bezesporu k zlatému odkazu té doby.
Později paní Naďa opustila nejen koncertní pódia a divadelní jeviště, ale na delší čas i Československo. Když nedávno přikývla na nabídku vydat desku, která by zachytila tu část jejího repertoáru, která je spojena s texty Jiřího Grossmanna, ukázalo se, že několik písní bude třeba nahrát nově. Její cesty se tak setkaly s kapelníkem Bokomary Lubošem Javůrkem. Písně vznikaly v jeho studiu a ukázalo se, že Bokomara je dokáže zahrát moderně a zároveň s citem k původnímu tvaru, že Naďa Urbánková je interpretuje se směsí mladého elánu a muzikantské vyzrálosti a v neposlední řadě, že si s Bokomarou a jejím kapelníkem rozumějí i lidsky. Logicky přišla nabídka na několik společných koncertů v létě 2005 po natočení alba, na které si paní Urbánková vybrala k doplnění svých starých hitů i několik písní z repertoáru Bokomary.
Ohlas u publika byl až překvapivě dobrý, toto spojení se stalo hvězdami největších festivalů (Zahrada) a tak logicky přišel další krok – i když paní Urbánková nechce znovu naplno nasednout do kolotoče stovek vystoupení ročně, obě strany se dohodly, že by čas od času mohly vyjet na společné turné. Pro ně vzniká i několik nových písniček napsaných speciálně pro Naďu Urbánkovou, která navíc využívá svých hereckých a moderátorských zkušeností a svým šarmem osloví všechny generace.
Vzniklo tak spojení sice možná pro někoho překvapivé, ale logické. Vždyť právě Naďa Urbánková a její písničky s Country beatem byly jednou z inspirací, na níž se vytvářel vkus kapel naší country a folkové scény a naopak důraz její špičky (ke které Bokomara patří) na melodii a sdělný smysluplný text je pro pětinásobnou Zlatou slavici nejlogičtějším bodem, na který může navázat. Nenechte si toto spojení ujít. |